Klachtenprocedure

Klachtenregeling Vitaal met Veerkracht

Vitaal met Veerkracht probeert klachten te voorkomen. Mochten er ondanks dat toch klachten ontstaan, dan probeert Vitaal met Veerkracht deze klachten op te lossen. Elke klacht wordt serieus genomen en onderzocht. Het doel van klachtonderzoek is het herstel van vertrouwen tussen Vitaal met Veerkracht en haar cliƫnt(-en) en het benoemen van leermomenten voor de organisatie.

We streven naar een optimale kwaliteit en professionaliteit, het correct en tijdig afhandelen van eventuele klachten speelt hierin een belangrijke rol.

Indien u klachten heeft, dan horen we dat graag zo spoedig mogelijk. Op deze wijze kunnen we deze ongewenste situatie snel oplossen. Alle klachten behandelen we op dezelfde manier.

Het indienen van een klacht

  • Ingezonden klachten zullen ter alle tijde vertrouwelijk worden behandeld.

  • In eerste instantie dient u uw klacht mondeling in bij de betreffende therapeut.

  • Dien uw klacht zo spoedig mogelijk per brief of per e-mail in.

  • De klacht dient duidelijk omschreven te worden met een heldere onderbouwing van uw standpunt en kan nooit anoniem worden ingediend. Na ontvangst wordt een klachtdossier geformeerd.

  • De klacht dient de volgende gegevens te bevatte: naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, datum en tijdstip van de gebeurtenis, over wie/wat u ontevreden bent en het doel van de klacht.

  • Brief aan: Vitaal met Veerkracht, Wolvenkamerweg 8, 7152 DC Eibergen

  • E-mail aan: [email protected]

Hoe wordt mijn klacht opgelost?

  • U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging met betrekking tot de klacht.

  • In eerste instantie zal getracht worden uw klacht door bemiddeling op te lossen.

  • Indien de klacht niet door bemiddeling kan worden opgelost dan zal een onderzoek naar de klacht plaatsvinden met gebruikmaking van hoor- en wederhoor. Hierna wordt een beslissing genomen over de klacht.

  • Alle klachten handelen wij vervolgens binnen vier weken af. Als er langere tijd voor nodig is om onderzoek te doen, stellen wij u binnen de eerder aangegeven termijn van vier weken op de hoogte waarbij reden van uitstel wordt toegelicht. Tevens geven wij u dan een indicatie wanneer wij uitsluitsel geen.

  • Alle klachten registreren wij voor minimaal 1 jaar.

  • Indien u zich niet kunt vinden in het antwoord of de wijze waarop u behandeld bent dan kunt u contact opnemen met: http://nibig.nl/voor-clienten/klachtenclient/.

Niet in behandeling nemen van een klacht

  • Vitaal met Veerkracht hoeft uw klacht niet te behandelen als deze gaat over een gebeurtenis die langer dan zes maanden voor indiening van deze klacht heeft plaatsgevonden.

  • Vitaal met Veerkracht hoeft uw klacht niet in behandeling te nemen als deze handelt over een gebeurtenis die door het instellen van een procedure aan het oordeel van een rechterlijke instantie is voorgelegd.

  • Als uw klacht niet in behandeling wordt genomen, dan ontvangt u hierover uiterlijk binnen vier weken schriftelijk bericht.

Nederlands recht

Het Nederlands recht is op deze regeling van toepassing.

Inwerktreding

Deze regeling treedt in werking op 01 juni 2023, alle binnen Vitaal met Veerkracht geldende regelingen betreffende de behandeling van klachten worden tegelijkertijd ingetrokken.

Eibergen, 01 juni 2023

Nicole Kleinmeulman

Vitaal met Veerkracht